پژوهش جدید: تنها غذاخوردن می‌تواند برای افراد مسن خطرناک باشد  

نظافت منزل رشت

🔹مطالعه‌ای بزرگ توسط دانشگاه فلیندرز استرالیا با بررسی ۲۰ پژوهش بین‌المللی نشان داد تنها غذاخوردن در افراد بالای ۶۵ سال با کاهش کیفیت رژیم غذایی، افت مصرف میوه‌ها، سبزیجات و گوشت، و افزایش احتمال ضعف جسمانی و کاهش وزن مرتبط است. این تحقیق که داده‌های بیش از ۸۰ هزار بزرگسال از ۱۲ کشور را بررسی کرده، نشان می‌دهد محیط و شرایط اجتماعی هنگام غذاخوردن تأثیر مستقیمی بر سلامت دارد.  

🔹نتایج منتشرشده در ژورنال Appetite تأکید می‌کند که عوامل اجتماعی در کنار تغییرات فیزیولوژیک ناشی از پیری نقش مهمی در تغذیه سالم دارند. پژوهشگران می‌گویند سهیم‌شدن در غذا با خانواده، دوستان یا در برنامه‌های اجتماعی موجب افزایش اشتها، تنوع رژیم غذایی و بهبود کیفیت زندگی افراد مسن می‌شود. این یافته‌ها اهمیت تعامل اجتماعی هنگام غذاخوردن را به‌عنوان عاملی کلیدی در سلامت بزرگسالان برجسته می‌کند.

  • احمدممتازی_فعال اجتماعی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل